Η συμβίωση με μια μοτοσυκλέτα αποκαλύπτει πολλά πράγματα που δεν φαίνονται απλά με ένα test-ride ή μέσα απο άρθρα περιοδικών.
Ελπίζω να είναι ένας χρήσιμος οδηγός για όποιον το ζαχαρώνει και ψάχνει πληροφορίες ή απλά για εγκυκλοπαιδικούς λόγους για εκείνους που θέλουν να έχουν συνολική γνώση..
ΓΕΝΙΚΑ: Πρόκειται για μια φρέσκια πρόταση της KAWASAKI που πέρα από την ΄΄προκλητική΄΄ του παρουσία, κρύβει και κάποιες τεχνολογικές εφαρμογές σημαντικές για την συνολική απόδοση του μοντέλου.
• Ελαφρύ
• Ευέλικτο
• Ροπάτο
• Άνετο
• Στριφτερό
• Οικονομικό
Αυτά το χαρακτηρίζουν σε γενικές γραμμές και στην συνέχεια θα αναφερθώ σε κάθε επιμέρους τμήμα της μηχανής:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο σύνολο που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τους κινητήρες των GPZ ή KLE 500. Πρόκειται για σύνολο βασισμένο στο μοτέρ του ZX-12.. Έχει δεχτεί τις καλύτερες κριτικές από το σύνολο του ειδικού τύπου διεθνώς και αποτελεί ίσως την καλύτερη εφαρμογή 2-Κύλινδρου σε σειρά κινητήρα στην μεσαία κατηγορία κυβικών. Ενδεικτικά να αναφέρω κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του μοτέρ:
• 72,1 hp στις 8500 rpm
• 6,7 kg ροπής στις 7000 rpm
Με κιβώτιο τύπου κασέτας που εκτός από τα προηγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ( αθόρυβο και ακριβές ) προσφέρει εύκολη επιδιόρθωση σε περίπτωση βλάβης ( μακρυά από εμάς ) χωρίς να χρειαστεί να κατέβει το μοτέρ από το πλαίσιο ( μειωμένα εργατικά – μικρότερη πολυπλοκότητα στην επιδιόρθωση ). Να αναφερθώ επίσης στο ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα εύρεσης της νεκράς σταματημένος καθώς το κιβώτιο δεν επιτρέπει την επιλογή της 2ας από 1η παρα μόνο της νεκράς όταν η μηχανή είναι σταματημένη…
Με αντικραδασμικό άξονα για βελούδινη λειτουργία που στην πράξη έχει εξαιρετικά αποτελέσματα αν εξαιρέσουμε το σκροτσάρισμα που παρατηρείται με επίμονο άνοιγμα του γκαζιού κάτω από τις 2500 rpm και με 2-3 σχέσεις παραπάνω στο κιβώτιο απ ότι πρέπει. Και πάλι όμως ο κινητήρας δεν κομπιάζει, απλά δημιουργείται αυτό το στιγμιαίο σκροτσάρισμα. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις δουλεύει πολύ ομαλά με αίσθηση 2 Κύλινδρου μέχρι τις 7000 rpm και από κει και έπειτα με την καθαρότητα στο άκουσμα και την αίσθηση ενός 4 κύλινδρου θα λεγα..
Με ειδικά ηλεκτροχημική επίστρωση στις επιφάνειες των αλουμινένιων κυλίνδρων για αξιοπιστία, απόδοση και ομαλότητα στην λειτουργία..
Με ειδικά μελετημένο σύστημα λίπανσης ( ακόμη και σε καύσωνα το καλόκαίρι δεν μεταβάλλεται η λειτουργία του μοτέρ και το βεντιλατέρ θα εργαστεί σκληρά μόνο σε κίνηση στην πόλη και πάλι χωρίς να βγάζει σε καμία περίπτωση τη θερμότητα που βγάζουν 4-κύλινδρα )
Με ψεκασμό σωμάτων 38 mm και έναν πολύ γλυκό και άμεσο ψεκασμό που νομίζω είναι και από τα πιο δυνατά σημεία του μοτέρ: Στην παραμικρή κίνηση του καρπού αντιδρά άμεσα αλλά απόλυτα γλυκά. Κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα αυτόματα στο ζέσταμα και στην συνέχεια κρατά ένα γλυκό ρελαντί χωρίς κομπιάσματα...
Όσο για την κατανάλωση: Εγώ δεν το κυκλοφορώ πολύ στην κίνηση αλλά η κατανάλωση του είναι περίπου:
5 lt για ταχύτητες εώς 140km/h ακόμη και δικάβαλος με πράγματα
5,5 lt σε συνθήκες πόλης
5,5-6 lt σε βόλτες με το κοντέρ να φλερτάρει συχνά τα 200 km/h και επαρχιακούς με έντονες επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις
Και σχετικά με την απόδοση: το ER είναι σίγουρα από τα πετυχημένα multi-purpose μηχανήματα αφού με συμπίεση μόλις στο 11,2:1 καταφέρνει να είναι γεμάτο σε ροπή από τις χαμηλές στροφές για άνετη κίνηση στην πόλη, μέχρι και τις 7000 rpm έχει ικανή ισχύ για σβέλτες μετακινήσεις και καλούς τουριστικούς ρυθμούς χωρίς πίεση στο μοτέρ. Από εκεί και πάνω βασιζόμενο στις μικρές επιμέρους μάζες και την εξελιγμένη διαχείριση και μέχρι τα κόκκινα των 11000 rpm θα κάνει πολλά τετρακύλινδρα να ιδρώσουν αφού η χροιά του γίνεται υστερική και ξεχύνεται κρυμμένη ισχύς. Ο κινητήρας αρχίζει και ξεφουσκώνει από τα 200 km/h και πάνω και μέχρι τα 210 km/h πραγματικής τελικής που δίνει το εργοστάσιο ή τα 220 km/h κοντερίσια που έχω δει maximum στο ψηφιακό του κοντέρ τίποτα άλλο συγκλονιστικό δεν συμβαίνει. Πάντως σε ταξίδι ταξιδεύει άνετα με 140-150 km/h με το αναλογικό του στροφόμετρο να σημαδεύει την περιοχή των 6500-7000 rpm με εύκολα τα +40 km/h για προσπεράσματα..
ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Με ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι, πετυχαίνει μια πολύ καλή αίσθηση στιβαρότητας που νομίζω είναι καλά ρυθμισμένη για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Δεν κοπανάει, στιβαρό, ασφαλές και κοφτερό με κάστερ στις 24,5 μοίρες θα αρχίσει να ξινίζει λίγο άμα του ζητήσουμε χαρακτήρα Supersport. Δεν είναι τόσο σφιχτό σε αίσθηση, θα συγχωρήσει λάθη στην οδήγηση αλλά δεν θα βοηθήσει κιόλας με ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης και αμετάκλητα βουτήγματα προς τα APEX..
Οι αναρτήσεις του ακολουθούν συμβατικές λύσεις χωρίς upside down μπροστά που σε έντονα φρεναρίσματα θα χρειαζόταν καθώς το μπροστινό έχει την τάση να βουτάει λίγο παραπάνω..
Πολύ άνετο αλλά αυτό έχει το τίμημα του στην σπόρ οδήγηση. Παρόλα αυτά πολύ προσαρμοστικό και καλά ρυθμισμένο στο 99% των περιπτώσεων. Το πίσω ψαλίδι ακολουθεί την πρακτική που πρότεινε το R1 όντας ιδιαίτερα μακρύ προσφέροντας καλό μοχλό ελέγχου της πρόσφυσης και ευαισθησία στην ανάγνωση του δρόμου.. Το αμορτισέρ είναι κάπως σκληρό σε σχέση με το πηρούνι μπροστά, δημιουργώντας μικρές αναπηδήσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες καθώς επιπλέον δεν υπάρχει μοχλικό. Δεν προκαλεί ανασφάλεια θα έλεγα μάλιστα πως σε ρυθμούς 80% είναι και απολαυστικό με κουνήματα ΄΄ισχύος΄΄ σε εξόδους στροφών. Από εκεί και πάνω απλά θα θέσει τα όρια στο πόσο γρήγορα θα μπείς-βγείς απ την στροφή..
Πολύ καλό στο φόρτωμα με ένα κλίκ στην πίσω ανάρτηση, θα λεγα πως δουλεύει και καλύτερα με 2ο άτομο η πίσω ανάρτηση
ΦΡΕΝΑ:
Πολύ καλά σε αίσθηση τα φρένα με καλή απόδοση χωρίς να απαιτούνται πάνω από 2 δάχτυλα στην μανέτα. Απουσιάζει το ακαριαίο αρχικό δάγκωμα αλλά συνολικά ικανοποιεί τουλάχιστον το μπροστινό με πολύ όμορφους δίσκους μαργαρίτα 300mm. To πίσω με δίσκο μαργαρίτα 220 mm θα λεγα ότι είναι μέτριο, ίσως άμεσα με ένα ζευγάρι πιο μαλακά τακάκια. Έτσι όπως είναι πάντως θέλει αρκετή δύναμη και μάλλον σε καταστάσεις πανικού θα μπλοκάρει ευκολα.
ΑΝΕΣΗ:
Ένας από τους λόγους που το πήρα είναι πως κάθεται άνετα και ο συνεπιβάτης με τα μαρσπιέ σε άνετες θέσεις. Θα προτιμούσα η σέλα να είχε πιο πολύ αφρώδες υλικό και να είχε η θέση του συνοδηγού μικρότερη κλίση αφού στα έντονα φρεναρίσματα ο συνεπιβάτης θα τριφτεί φαρδύς πλατύς στην πλάτη σου. ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ σε περιπτώσεις όμορφης συνεπιβάτιδας!! Κυκλοφορούν ζελατίνες πολλές στο εμπόριο που βελτιώνουν κάπως την κατάσταση στο naked αλλά συστήνω το F για όποιον θέλει ταξίδια
ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ:
Φυσικά στην αγορά έχουν κυκλοφορήσει ένα κάρο βελτιωτικά προϊόντα που μπορούν να δώσουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη μηχανή..
ΣΧΟΛΙΑ:
Μέχρι στιγμής έχουν ακουστεί καλά λόγια σχετικά με την αξιοπιστία του μοντέλου. Είναι βέβαια ακόμη νωρίς αλλά κυκλοφορούν μηχανές με 40-45.000km χωρίς προβλήματα
Ένα πρόβλημα που έχω διακρίνει εγώ είναι η λίγο ιδιόμορφη θέση οδήγησης. Στενό τιμόνι και λίγο τραβηγμένη πίσω η θέση του οδηγού. Αυτά είναι ένα θέμα στην γρήγορη οδήγηση. Έχω βάλει τιμόνι από Z1000 (προηγούμενο μοντέλο) και άλλαξε τελειώς η θέση οδήγησης. Το συστήνω ανεπιφύλαχτα εκτός αν μπλέκετε πολύ σε κίνηση οπου εκεί το μαμά τιμόνι είναι χρυσάφι (στενό). Αν το χρυσό του Z1000 δεν ταιριάζει χρωματικά κάποιοι έχουν βάλει απο Z750 (Μάυρο) με αντίστοιχα αποτελέσματα. Τα μαμά αντίβαρα βιδώνουν κανονικά πανω στο τιμόνι όπως κανένα πρόβλημα
Τα λάστιχα ( DUNLOP ) δεν πολυταιριάζουν στον χαρακτήρα του ER αφού ζεσταίνονται δύσκολα. Άμα ζεσταθούν βέβαια είναι καλά αλλά μέχρι τότε…
Έχω τοποθετήσει πλέον Michelin Pilot Road II 2ct με πολύ καλά αποτελέσματα
Φορτώνεται εύκολα αφού η εξάτμιση είναι κάτω απ το μοτέρ. Σαμάρια μπαίνουν αλλά όχι πολύ μεγάλα αφού τα όρια τα βάζουν τα φλάς. Υπάρχουν και πολλά σημεία για άγκιστρα όπως τα 2 χρήσιμα γαντζάκια κάτω από τις λαβές του συνεπιβάτη. Υπάρχουν και λύσεις για πλαϊνές βαλίτσες
ή για στήριξη για μαλακές βαλίτσες
Υπάρχει ειδικός χώρος για πέταλο κάτω από την σέλα. Η KAWA βγάζει ειδικό τέτοιο της ABUS που το χω και κάνει περίπου 70€. Γομάρι πραγματικό!
Όλα αυτά με περίπου 6300€, καλά πιστεύω είναι..
ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ…