Η αδυναμία μου. Ονειρεύομαι μια φορά να βρεθώ εκεί, στην ατμόσφαιρα των ανισόρροπων Κελτών. Προσωπική μου διαστροφή είναι να προτιμώ τους πρωταγωνιστές του ΤΤ και όχι του GP, με πρώτο και καλύτερο τον αείμνηστο Joey Dunlop.
akis_1
Αριθμός μηνυμάτων : 13 Registration date : 20/01/2008
Θέμα: Απ: ISLE OF MAN TT Σαβ Ιαν 26 2008, 22:16
koyrsaros_gr έγραψε:
Ο ΠΙΟ ΜΑΜΑΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕ ΜΗΧΑΝΕΣ!!!!!
ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΙΛΑΑ..........
Οχι πολλα παρααααα πολλα.Φανταστειτε να ηταν ετσι η Επιδαυρος....... Καθε μερα εκει θα ημασταν.Τι λεω τωρα ε??????Ονειρα............
spypetr
Αριθμός μηνυμάτων : 485 Ηλικία : 50 Τόπος : Θεσσαλονίκη-κέντρο απόκεντρο Registration date : 12/01/2008
από το αρχείο μου .... το είχα δημοσιεύσει πέρισυ σε γειτονικό μοτοφόρουμ .... δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα ....
Δικό σας ....
101ο Isle of Man TT Στο Νησί του Θάρρους Τετάρτη, 04.06.08 ΤΟ ΝΗΣΙ Συνωστισμός και θόρυβος. Τρελαμένοι μεταλλικοί δίτροχοι δαίμονες περνούν μερικές ξυστά απ’ τους τοίχους σπιτιών ή φράχτες στο Ντάγκλας, την πρωτεύουσα του «ανεξάρτητου» νησιού του Ανδρα. Από τις 24 Μαΐου ξεκίνησαν οι αγώνες στο Isle of Man TT και ολοκληρώνονται στις 6 Ιουνίου, 101 χρόνια από τότε που ξεκίνησαν πρώτη φορά.
Θέαμα μοναδικό στον κόσμο. Εικόνες, συγκινήσεις και -πάνω απ’ όλα- Κίνδυνος (με κεφαλαίο Κ) αλλά και αγωνιστική Δόξα (με κεφαλαίο Δ) επειδή βασιζόταν και βασίζεται στη μηχανική και οδηγική Αξία (πάλι με κεφαλαίο Α).
Βλέπετε, ο αγώνας δεν γίνεται σε πίστα αλλά σε δημόσιους δρόμους, επαρχιακούς, που περνούν μέσα από πόλεις, χωριά, βουνά, λιβάδια. Και επειδή η διαδρομή είναι σχεδόν… 61 χμ καταλαβαίνετε πως όταν στο σημείο Α έχει λιακάδα, στο Β μπορεί να μπείτε σε κάποια στροφή με εγγλέζικη υγρασία και στο βουνό να βρέχει ή να έχει ομίχλη με ορατότητα… 10 μ. Είναι εκεί που ο απλός ταξιδιώτης πάει με 30 χμ/ώ. αλλά ο οδηγός που συμμετέχει στο IoM πρέπει να περάσει με 130 χμ/ώ. αν θέλει να μείνει κοντά στον νικητή, ο οποίος ήδη περνάει από την ομίχλη με 140! Κι όλα αυτά γνωρίζοντας ότι το Νησί δεν συγχωρεί.
Στο παραμικρό λάθος η κατάληξη είναι κάποιο δένδρο, κάποιος φράχτης, κάποιος τοίχος σπιτιού… Από τότε που ξεκίνησε το ΤΤ, το 1907, για 226 οδηγούς το Νησί αποδείχτηκε ανάλγητο… Αυτός είναι ο βασικός λόγος που βγήκε από το Παγκόσμιο. Σίγουρα, όλοι αυτοί που χάθηκαν όπως και οι υπόλοιποι έκαναν και κάνουν κάτι που θεωρούν πολύ όμορφο.
Οι επίσημοι φορείς όμως της πολιτείας και της μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσαν να αδιαφορήσουν σε τέτοια κατάσταση. Δυστυχώς, στο Tourist Trophy συνυπάρχουν, σε ένα μοναδικό συνδυασμό, η αδρεναλίνη του φόβου κι ο αγνός αντρίκιος αγώνας μοτοσυκλέτας σε δημόσιους δρόμους, ο θρίαμβος του κατορθώματος με την τραγωδία, η σαμπάνια της νίκης με το θρήνο του θανάτου. Πέρυσι δε ένας οδηγός βγαίνοντας από το δρόμο πήρε μαζί τους και δύο θεατές, λες και ήταν η θυσία της άλλης πλευράς για τα 100 χρόνια του ΤΤ. Ο κίνδυνος φυσικά υπάρχει πάντα, αλλά καθώς οι αγώνες δεν είναι παγκοσμίου επιπέδου ο ανταγωνισμός είναι λίγο μικρότερος και οι απώλειες το ίδιο. Δεν έχουν, όμως, εκλείψει…
Πάνω από 60.000 άνθρωποι τίμησαν το 2007 τη Μέκκα της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας όπως θεωρείται σ’ όλο τον κόσμο ο αγώνας που γίνεται «Στο Νησί». Ετσι αποκαλείται από όλους τους σοβαρούς μοτοσυκλετιστές: The Island λένε και βέβαια δεν το μπερδεύουν ούτε με την… Ιμπίθα ούτε με τη Μύκονο!
Είναι γεγονός πως, στους μοτοσυκλετικούς κύκλους των ακραιφνών, αυτός που έχει παρακολουθήσει την -όχι κατ’ ευφημισμό- ιεροτελεστία των αγώνων, χαίρει εκτίμησης και σεβασμού. Ή έτσι τουλάχιστον συνέβαινε μέχρι κάποια χρόνια πριν όταν οι αξίες μετριόνταν διαφορετικά. ΜΠΙΡΑΑΑ!!! Τέσσερα είναι τα βασικά πράγματα που ανησυχούν το φανατικό του ΤΤ: Πρώτον, αν θα βρει τρόπο να φτάσει μέχρι το νησί και να εξασφαλίσει στέγη. Δεύτερον, να έχει καλό καιρό την περίοδο των αγώνων, δηλαδή να μη βρέχει. Τρίτον, να μη στερέψει η… μπίρα (μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες λίτρων) να μην τελειώσει γρήγορα το γλέντι. Τέταρτον, κι εδώ σμίγουν τα φρύδια όλων, να μην υπάρξουν άλλοι νεκροί.
Για δύο βδομάδες κάθε χρόνο -ο αγώνας ξεκινά αυτές τις μέρες, τέλη Μαΐου- τα μάτια του μοτοσυκλετικού κόσμου εστιάζουν στα διάσημα «37 κόμμα λίγο» μίλια της διάσημης διαδρομής του θρυλικού Νησιού.
Η ιστορία του αγώνα ξεκινά το 1904 όταν η κυβέρνηση της νήσου Μαν επιτρέπει να κλείσουν οι δημόσιοι δρόμοι για διοργανωθεί αγώνας αυτοκινήτων, κάτι που η κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας είχε αρνηθεί.
Η αγωνιστική λέσχη της Αγγλίας, η Auto Cycle Union, έβρισκε έτσι «παραθυράκι» διοργανώνοντας έναν αξιόλογο αγώνα σε δημόσιους δρόμους (δημοφιλέστατοι τότε) στο νησί που βρίσκεται ανάμεσα σε Αγγλία και Ιρλανδία, στην Ιρλανδική Θάλασσα.
Την εποχή εκείνη οι οργανωτές ήθελαν να προσελκύουν ξένους οδηγούς και οι αγώνες ήταν συνυφασμένοι με το ταξίδι. Εξ ου και το όνομα Tourist Trophy, τρόπαιο, δηλαδή, για τους τουρίστες. Για τον ίδιο λόγο το γκραν πρι της Ολλανδίας διατηρεί μέχρι σήμερα την ονομασία Dutch TT ή Ασεν ΤΤ από την περιοχή που βρίσκεται η πίστα.
Το Νησί του Ανδρα ή του Ανθρώπου, αν θέλετε, κατοικείτο από την κέλτικη φυλή των Μανξ (υπάρχει και Γκραν Πρι Μανξ) από τον 9ο αιώνα, είχε δικό του Κοινοβούλιο (το αρχαιότερο στον κόσμο, σήμερα) και αυτονομία. Αρα, είχε διαφορετικούς νόμους από την υπόλοιπη Αγγλία. Με έκταση όσο μιάμιση Ζάκυνθο και πληθυσμό 70.000 κατοίκουςείναι και φορολογικός παράδεισος ευρωπαϊκών και άλλων εταιριών.
Περίφημη είναι η ντόπια ράτσα γάτας χωρίς ουρά, η ανεργία που είναι σχεδόν μηδενική με πολλούς να απασχολούνται στην κτηνοτροφία και στην αλιεία. Εκτός των αμνοεριφίων, των οστράκων αλλά και της επεξεργασίας μαλλιού, οι Κέλτες κάτοικοι του Μαν λατρεύουν προφανώς και τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μη μπορώντας να ζήσουν χωρίς αυτούς. Γεγονός που αποδεικνύουν κάθε χρόνο για δυο βδομάδες (Μάιο-Ιούνιο), με δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες για τον αγώνα, που λίγο έλλειψε να ξεπεράσουν το μόνιμο πληθυσμό του Μαν στον αγώνα της Εκατονταετηρίδας.
H APXH Το IoM ΤΤ ξεκίνησε το 1907 σε διαδρομή 15,8 μιλίων - διαδρομή «Σεντ Τζον» - για να μετακινθεί τέσσερα χρόνια αργότερα στη φημισμένη «ορεινή διαδρομή».
Κάθε ένας από τους μεγάλους αγωνιζόμενους που σεβόταν τον εαυτό του μέχρι και το 1977 -έτος που ο αγώνας βγήκε από το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας- πάσχιζε να εντάξει στο αγωνιστικό του παλμαρέ, έστω και μία νίκη στο Νησί.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που οδηγοί έχαιραν μεγαλύτερης εκτίμησης στον κόσμο των αγώνων όταν κέρδιζαν το ΙοΜ ΤΤ, παρά τον παγκόσμιο τίτλο.
Και μετά την καθαίρεση/κατάργηση του ΤΤ από το πρόγραμμα του Παγκοσμίου το 1977, σειρά είχαν οι ντόπιοι Αγγλοι, Σκοτσέζοι, Ιρλανδοί αλλά και οδηγοί από άλλες χώρες να πάρουν στα χέρια τους τον αγώνα. Μικ Γκραντ, Στιβ Χίζλοπ, Καρλ Φόγκαρτι, και Μακ Αλεν, Τζέφρις, Μακ Γκίνες, αλλά πάνω από όλους ο Τζόε Ντάνλοπ, ο ήσυχος και πράος αυτός Ιρλανδός, που προτιμούσε την παρέα ενός πάιντ μπίρας, παρά των φώτων της δημοσιότητας, ο οποίος κέρδισε το ΤΤ… 26 ολόκληρες φορές! Καθοριστικό για την ιαπωνική μοτοβιομηχανία αποδείχτηκε το Νησί. Ιάπωνες κατασκευαστές, αφού όλοι τους σχεδόν ξεκίνησαν την εμπλοκή τους στο Παγκόσμιο απ’ αυτόν το συμβολικά ιερό τόπο. Ο λόγος είναι απλός. Πέρα από τη δημοσιότητα, στα τέλη της δεκαετίας του '50, οι περισσότεροι αγώνες ταχύτητας στην Ιαπωνία γίνονταν σε δημόσιους δρόμους (ταχύτητα -αναβάσεις) πολλοί από τους οποίους χωμάτινοι (ναι, ναι!), όπως και οι ελάχιστες πίστες που υπήρχαν.
Ετσι, όλα ήταν πιο κοντά σ’ αυτό που ήδη έκαναν και στα πολύ-πολύ φτωχά… αγγλικά που μιλούσαν. Σε φωτογραφίες εποχής θα δείτε καθαρόαιμες μοτοσυκλέτες ταχύτητας με λάστιχα… σκράμπλερ!
Αν τα κατάφερνε κάποιος στο Νησί, θα μπορούσε να τα καταφέρει παντού. Αν κέρδιζε κάποιος στο ΤΤ, η φήμη του έφθανε μέχρι τα πέρατα της Γης. Νίκη στο Μαν σημαίνει κυρίως μηχανολογική αξιοπιστία, αλλά και οδική συμπεριφορά και φρένα και επιδόσεις, σημαίνει τα πάντα. Και βέβαια οδηγό! Πέρυσι, στο ρεκόρ γύρου η μ.ω.τ. -προσοχή, μ.ω.τ.- πήγε στα… 209,17 χμ και έπεται συνέχεια!
Σήμερα, το ΙοΜΤΤ παραμένει από τα ισχυρότερα σύμβολα της μοτοσυκλέτας παγκοσμίως. Η δε επίσκεψη, ειδικά στη διάρκεια των αγώνων, αντιμετωπίζεται από τους μοτοσυκλετιστές του κόσμου περισσότερο ως προσκύνημα παρά ως απλή επίσκεψη.
Κυρίως δε ως φόρος τιμής στους 226 φίλους μας που έφυγαν νωρίς...
ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
πηγή : Ελεύθερος Τύπος
Έχει επεξεργασθεί από τον/την dagger moon στις Δευ Ιαν 26 2009, 14:52, 1 φορά
koyrsaros_gr
Αριθμός μηνυμάτων : 215 Ηλικία : 48 Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 14/01/2008
ο αγωνας τεινει να χαθει μιας και οι ασφαλιστικες εταιριες της αγγλιας φροντισαν να μην προσφερουν ασφαλιστικη καλυψη στους αναβατες οταν επισκεπτονται το νησι
spypetr
Αριθμός μηνυμάτων : 485 Ηλικία : 50 Τόπος : Θεσσαλονίκη-κέντρο απόκεντρο Registration date : 12/01/2008