Αλήθεια, μοιάζει με BMW ή θα πρέπει να πάμε πιο κοντά να κοιτάξουμε το ρεζερβουάρ του; Αφού αναγνωρίσουμε τον χαρακτηριστικό έλικα στο λογότυπο της εταιρίας αλλά και το boxer μοτέρ, είμαστε πλέον σίγουροι! Κάπως έτσι φαντάζεται ο γερμανός σχεδιαστής τη BMW στο μέλλον…
Μπορεί να χαθεί ο κόσμος από τα πόδια σας αν δε το αναγνωρίσετε με την πρώτη ματιά και μάθετε πως είναι ένα BMW R 1100 GS, αλλά προτιμάτε να γίνει αυτό, από το να το οδηγήσετε;
Ο σχεδιαστής Klaus Beutler είναι ο άνθρωπος πίσω από αυτό το project, με το βλέμμα του να κοιτάει πολύ μπροστά…
Ο Beutler είναι ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου βαφής μοτοσικλετών και μιας και βρίσκεται στο Görwihl της Γερμανίας το οποίο είναι μερικά λεπτά μακριά από την Ελβετία και μια ώρα δρόμο από την Αυστρία, αρκετοί είναι οι μοτοσικλετιστές –εκτός των Γερμανών- που θα τον προτιμήσουν για την πολύ καλή δουλειά του.
Ο σαραντάχρονος δεν θυμάται για πιο λόγο αγόρασε το 1998 τη BMW, καθώς μέχρι την απόφασή του αυτή το γκαράζ του ήταν συνήθως απασχολημένο με ιαπωνικές μοτοσικλέτες –από την θρυλική Kawasaki Z1 μέχρι και τα πιο πρόσφατα Superbike.
Ο ίδιος λέει χαμογελώντας: “Γρήγορα, όμως, μπορεί κάποιος να εκτιμήσει τις αρετές ενός GS στους στενούς και γεμάτους στροφές δρόμους της περιοχής μας. Πλέον σπάνια θα βρεις οδηγό, με μια μοντέρνα μοτοσικλέτα, που θα προσπεράσει αυτόν τον “πύραυλο” των 170 ίππων.”
Το 2000, o Beutler, είχε ένα ατύχημα και από εκεί ξεκίνησε και η αλλαγή μορφής της BMW GS. Εφόσον η δουλειά του ήταν να βάφει μοτοσικλέτες, έπρεπε επίσης να δουλεύει και με κατεστραμμένα μέρη τους καθημερινά, έτσι δεν άργησε πολύ να επισκευασθεί και πάλι η R 1100 GS.
Παράλληλα σκέφτηκε ότι χρειαζόταν μια μοτοσικλέτα ξεχωριστή, ώστε να παρουσιάζει και να διαφημίζει την δουλειά του στα διάφορα show που διοργανώνονταν. Έτσι πήρε αυτό το enduro και το μετέτρεψε σε ένα πρωτοποριακό και φουτουριστικό μοντέλο με streetfighter χαρακτήρα.
Ένα ολοκαίνουργιο ρεζερβουάρ – μάσκα πήρε τη θέση των παλιών και αρκετά στάνταρ μέρη του BMW πετάχτηκαν.
Τα μαρσπιέ συνεπιβάτη δεν είχαν πια λόγο να είναι επάνω και το μεγάλο ελαστικό δεν ταίριαζε με τα σχέδια του Beutler, ούτε βέβαια και ο τεράστιος στανταρ τροχός των 19 ιντσών. Φανάρια και φλας αφαιρέθηκαν, καθώς και τα όργανα.
Το αποτέλεσμα ήταν, το πρώην enduro, να στέκεται στο εργαστήριο του Beutler γυμνό με τον ίδιο να έχει οραματιστεί πως ακριβώς θα έπρεπε να μοιάζει μια BMW στο μέλλον. Φουτουριστική και επιθετική! Αυτή ήταν η φιλοσοφία που θα χαρακτήριζε το… πρώην πια GS.
Το κάλυμμα του τιμονιού, που συμπεριλαμβάνει το τιμόνι και ολοκαίνουργια ψηφιακά όργανα και χειριστήρια σχεδιάστηκε βάσει το κεφάλι ενός ταύρου. Τα δύο μικροσκοπικά ελλειψοειδή φανάρια, που προέρχονται από Ferrari F50, δίνουν στη μοτοσικλέτα ένα Star Trek ύφος σε όποιον τύχει να το δει στους καθρέφτες του στο δρόμο.
Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας των 1085 κ. εκ. έχει μείνει όπως ήταν, αλλά για καλύτερο ήχο τοποθετήθηκαν ανοιχτά φίλτρα ενώ στο στάνταρ σύστημα εξατμίσεων έγινε λίγο πιο κοντό.
Για την μετατροπή ξοδεύτηκαν 12.000 ευρώ και αν προσθέσει κανείς άλλα 17.000 ευρώ για να αγοράσει μια R 1200 GS, έχει ό,τι χρειάζεται για ένα BMW από τον Beutler.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας – Αερόψυκτος, 2Κ, 4Β, boxer
Χωρητικότητα – 1085 κ. εκ.
Ισχύς – 80/6.800 σ.α.λ.
Ελαστικά (Ε, Π) – 3.5x17,120/70ZR – 6Jx17, 180/55 ZR
Επιδόσεις – 0-100 χλμ./ ώρα σε (περίπου) 4 δευτερόλεπτα
Μέγιστη ταχύτητα – 200 χλμ./ώρα
Πηγη mototriti.gr