10 νεκροί σε 15 μέρες
«Δρόμος-καρμανιόλα». «Κατ’ ευφημισμόν εθνική». «Ο νέος Μαλιακός». Είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που έχουν αποδοθεί στο πλέον επικίνδυνο και φονικό κομμάτι της ΠΑΘΕ, από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Εκεί, στο ύψος του Κιάτου, χθες τα ξημερώματα παραμόνευε ο θάνατος για έξι ψυχές. Δυο ζευγάρια και δυο μικρά παιδιά, ενός και πέντε χρόνων, ήταν τα τελευταία θύματα. Προερχόμενοι από την Κακαβιά, πήγαιναν στην Αθήνα. Το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό, από τη βροχή που είχε προηγηθεί. Ο φωτισμός ανύπαρκτος, όπως και οι προστατευτικές μπάρες.
Οι μοιραίες αυτές ελλείψεις, σε συνδυασμό με την κούραση του οδηγού, έφεραν τη σφοδρή σύγκρουση, με νταλίκα που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
«Το Ι.Χ. κόπηκε στη μέση. Οι τρεις σκοτώθηκαν επιτόπου. Η νταλίκα πήρε φωτιά. Το υπόλοιπο όχημα ‘‘καρφώθηκε’’ σε μια δεύτερη νταλίκα που ακολουθούσε και χάθηκαν οι υπόλοιποι τρεις», λέει ο εμπειρογνώμονας κ. Κωνσταντίνος Δημόπουλος.
Δέκα νεκροί μέσα στις πρώτες 15 ημέρες του νέου χρόνου. Εξήντα νεκροί κατά μέσο όρο για κάθε έτος, 62 σοβαρά τραυματισμένοι, 212 ελαφρά τραυματίες, σε 173 τροχαία, είναι ο θλιβερός απολογισμός της τελευταίας τριετίας.
Σύμφωνα με την κυρία Βάσω Δανέλη - Μυλωνά, πρόεδρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ιδρύθηκε στη μνήμη του αδικοχαμένου 22χρονου φοιτητή, που σκοτώθηκε στην εθνική το 2004), το Κιάτο, το Δερβένι, το Διακοφτό, η Πούντα, το Δρεπάνι και το Λαμπίρι είναι σημεία SOS για τους οδηγούς (όπως δείχνει και ο χάρτης του ΕΤ).
Εν έτει 2008 η εθνική θυμίζει, σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, απηρχαιωμένο επαρχιακό δρόμο. Την επικινδυνότητά της μπορεί να τη διαπιστώσει κάθε διερχόμενος οδηγός και από τα περίπου 300 εικονοστάσια που έχουν χτιστεί κατά μήκος των 229 χιλιομέτρων της, στη μνήμη των θυμάτων.
Τα προβλήματα στη λειτουργία της δεν είναι καινούργια. Την άνοιξη του 1971, δύο χρόνια δηλαδή μετά τα εγκαίνιά της, παρουσιάστηκαν εκτεταμένες κατολισθήσεις στην περιοχή του Αιγίου, με αποτέλεσμα να διακοπεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η κυκλοφορία της.
Οι μόνες επεμβάσεις που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια ήταν η επισήμανση των επικίνδυνων σημείων, μέσω μεγάλων πινακίδων και πολλές αποσπασματικές αποκαταστάσεις του οδοστρώματος, όπου αυτό είχε υποστεί φθορές.
Τα «μάτια της γάτας», όπως ονομάζονται αυτές οι πινακίδες, ελάχιστα προσέφεραν.
Ο άξονας έχει μεγάλη κυκλοφορία από φορτηγά και βαρέα οχήματα. Διαθέτει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας και μια στενή βοηθητική λωρίδα ανά κατεύθυνση. Δεν διαθέτει διαχωριστική νησίδα, παρά μόνο σε 23 από τα χιλιόμετρα της διαδρομής. Ο φωτισμός του είναι ανεπαρκής.
Μέχρι να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο η κατασκευή του νέου οδικού δικτύου, το οποίο σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ θα τελειώσει το 2011, πρέπει να ληφθούν μέτρα, απαιτούν οι τοπικοί φορείς. «Ζητάμε επαρκή φωτισμό στα επικίνδυνα σημεία και τη συνεχή παρουσία της Τροχαίας», λέει ο δήμαρχος Μόβρης, κ. Ανδρέας Παναγιωτόπουλος.
Πρόσφατα ο ίδιος πήρε μέρος σε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας, με αίτημα την επιτάχυνση της κατασκευής του νέου οδικού άξονα.
ΠΗΓΗ E-TYPOS