mybike v. 2.0... η επιστροφή fun - moto - fun
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


mybike v. 2.0... η επιστροφή fun - moto - fun
 
ΦόρουμΠόρταλΕικονοθήκηLatest imagesΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεσηΠροβολή Νέων Μηνυμάτων

 

 ΕΛΑΣΤΙΚΑ....

Πήγαινε κάτω 
+3
NikosCB
NR750
morfeas
7 απαντήσεις
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
morfeas

morfeas


Αριθμός μηνυμάτων : 19
Ηλικία : 50
Τόπος : Athens.Greece
Registration date : 12/01/2008

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΤετ Ιαν 16 2008, 18:41

Επιλογή ελαστικού
Τα ελαστικά που θα βρείτε στα περισσότερα καταστήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα παντός καιρού και τα ελαστικά χειμώνα, στα οποία υπάρχει και η σχετική ένδειξη στα πλαϊνά τους M+S (mud + snow), δηλαδή Λάσπη + Χιόνι.
Τα συγκεκριμένα τοποθετούνται σε οχήματα που κινούνται πιο πολύ σε ορεινές περιοχές, όπου το χιόνι και η λάσπη είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Επίσης σε σχέση με τα παντός καιρού, τα M+S, έχουν θορυβώδης κύλιση και πιο γρήγορη φθορά.


To τελευταίο καιρό πολλά εργοστάσια κατασκευής ελαστικών βγάζουν και προτείνουν ενα συγκεκριμμένο τύπο για κάποιες μηχανές.
Πριν αγοράσετε ελαστικό, ελενξτε το εργοστάσιο που σας ενδιαφέρει εαν έχει κάποιο συγκεκριμένο τύπο για τη Μoto σας.
Σχετικά links θα βρείτε στη προηγούμενη σελίδα.


Σημαντικός παράγοντας είναι και η ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού που εκφράζεται με ενα τετραψήφιο νούμερο ανάγλυφα τυπωμένο επάνω στο λάστιχο.



Εχει τη μορφή wwyyόπου το ww=α/α εβδομάδας του έτους και yy=η χρονιά παραγωγής. Ετσι για παράδειγμα 1403 σημαίνει 14η εβδομάδα του 2003
(Στα ελαστικά παραγωγής προ του 2000 ο αριθμός ηταν τριψηφιος με το τελευταίο γράμμα να ειναι το ετος παραγωγής)
Πρέπει πάντα ο καταναλωτής να κοιτά την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών επειδη τα ελαστικά ΕΧΟΥΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ακόμη και εαν δεν χρησιμοποιηθούν.
Η Ευρωπαική Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συνιστά ελαστικά που έχουν κλείσει 6 χρόνια απο τη παραγωγή να μην φορεθούν σε όχημα.


Τώρα ανάλογα με τη χρήση που θέλουμε να κάνουμε επιλέγουμε το αντιστοιχο ελαστικό.


Για χρήση δρόμου σε ρυθμούς τουρισμού έχουμε πυκνό πέλμα με τακούνια μεγάλης επιφάνειας για αθόρυβη λειτουργία και άντληση του νερού, στρογγυλεμένοι ώμοι για δυνατότητα μεγαλυτέρων κλήσεων, ανθεκτικότερες γόμες για αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, ταχύτητες και στο χρόνο, σκελετοί radial ακόμη και Kevlar για να βρίσκονται υπό ακραίες συνθήκες όσο το δυνατόν σε επαφή με το δρόμο.


Ακριβώς αντίθετα η χρήση πόλης απαιτεί μικρές ταχύτητες και διαδρομές, συχνές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, ελιγμούς, μικρές κλίσεις κλπ, γι' αυτό χρειάζονται ελαστικά που να έχουν αραιότερο πέλμα με μικρής επιφάνειας τακούνια για μεγαλύτερες τριβές και απλούς σκελετούς για να φθάνουν γρήγορα στην θερμοκρασία λειτουργίας.
Δηλαδή ευέλικτα ελαστικά που μπορεί να φθείρονται λίγο γρηγορότερα αλλά θα παρέχουν την ασφάλεια που απαιτούν οι δρόμοι των πόλεων.
Στην επόμενη αλλαγή των ελαστικών σας λοιπόν θα λάβετε υπΆ όψιν πρώτα τον παράγοντα χρήση και έπειτα θα επιλέξετε μάρκα και μοντέλο.


Λάστιχα - Αζωτο
Αζωτο, πνοή στα λάστιχα
Προέρχεται μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας στους αγώνες F1 και ταχύτητας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Πρόκειται για ένα αδρανές αέριο με μεγαλύτερο μέγεθος μορίων από αυτά του οξυγόνου, πλεονεκτήματα τα οποία χρησιμοποιούνται ώστε στα ελαστικά εφοδιασμένα με άζωτο να διατηρείται η σωστή πίεση κάτω από συνθήκες μεγάλων διαφορών θερμοκρασίας αλλά και για να παραμένει αμετάβλητη για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Με την διατήρηση της σωστής πίεσης στα ελαστικά πετυχαίνουμε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, μείωση της φθοράς του πέλματος προβλέψιμη συμπεριφορά και βελτίωση της πρόσφυσης.
Επίσης το άζωτο είναι πιο ξηρό από τον αέρα, έτσι εξαλείφει εντελώς το φαινόμενο της οξείδωσης των ζαντών και στα σημεία επαφής με τα ελαστικά. Φουσκώνοντας με άζωτο αποφεύγονται οι χημικές οξειδώσεις ( που προκαλεί το οξυγόνο ) άρα και η σκλήρυνση και γήρανση των ελαστικών.


Διαστάσεις Ελαστικών με το μετρικό σύστημα
Οι διαστάσεις ενος ελαστικού απεικονίζονται συνηθως -άλλα οχι πάντα- με μια σειρά ψηφίων και αριθμών όπως αυτή.

P185/70-HR13

Η σημασία αυτών των ψηφίων είναι η εξής (Σημειωστε οτι κάποια απο αυτα τα ψηφία μπορεί να παραλείπονται)




P ή LΤ ή τίποτα : Ρ=Επιβατική χρήση LT=Ελαφριά φορτηγά
185 : Η συνολική διάμετρος του ελαστικού. Πρακτικά το πόσο φαρδύ είναι το λάστιχο.
70 : Η απόσταση απο τη ζάντα στο πέλμα του ελαστικού (Υψος προφίλ). Το νούμερο αυτο είναι ποσοστιαίο και σημαινει 70% της διαμετρου του ελαστικού. Ετσι στο παράδειγμά μας ειναι 185*70%=129,5 Βασικά αυτο το νούμερο μας λεει πόσο ψηλό είναι το ελαστικό.
Η : Δείκτης ταχύτητας.
R ή ή D ή Β ή τίποτα : R=radial D=Διαγώνια πλέγματα B=Απλό.
13 : Η Διάμετρος της ζάντας


Δείκτες ταχύτητας
Οι δείκτες ταχύτητας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην σωστή επιλογή.
Είναι κάποια γράμματα τα οποία θα βρούμε ανάγλυφα τυπωμένα ανάμεσα ή μετά από το νούμερο του ελαστικού (π.χ. 175/70 – 13 84Τ) που μας δείχνουν τα όρια ή την αντοχή του στις υψηλές ταχύτητες.
Για την επιλογή του σωστού δείκτη θα λάβουμε υπΆ όψιν μας την τελική ταχύτητα του οχήματος.


Αντιστοιχία δεικτών ταχύτητας moto σε Km/h

ΔΕΙΚΤΗΣ B C D E F G J K L M N
ΤΑΧΥΤΗΤ 50 60 65 70 80 90 100 110 120 130 140


ΔΕΙΚΤΗΣ P O R S T U H V Z ZR W
ΤΑΧΥΤΗΤ 150 160 170 180 190 200 210 >210 240 >240 300



Αλλες πληροφορίες που μπορεί να βρούμε σε ένα ελαστικό είναι το μέγιστο φορτίο που μπορεί να σηκώσει, η πίεση του αέρα που πρέπει να λειτουργεί το ελαστικό, και σε κάποια ελαστικά το δείκτη κατευθυνσης, που είναι ενα βέλος και σημαινει οτι το ελαστικό πρέπει να φορεθεί με μια ορισμένη φορά, εκει που δείχνει το βέλος όταν το αμάξι κινείται προς τα εμπρός.
Αυτό έχει επίδραση κυρίως σε βρεγμένο δρόμο, και οφείλετε στο ότι το πέλμα του ελαστικού, δεν έχει συμμετρική σχεδίαση απο εμπρός προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να έχει διαφορετικές αντιδράσεις αναλογα με τη φορά στροφής του.


Αντιστοιχίες διαστάσεων ελαστικών αυτοκινήτων
Ο παρακάτω σύνδεσμος περιέχει κάποιες αντιστοιχίες μεταξύ των διαστάσεων ελαστικών. Ο πίνακας περιέχει θεωρητικές αντιστοιχίες διαστάσεων των ελαστικών, γι' αυτό θα πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι, η μετατροπή δεν πρόκειτε να δημιουργήσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα στο αυτοκίνητο, και προτείνεται σαν εναλλακτική, από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Αντιστοιχίες ελαστικών


Μετατροπή πιέσεων BAR - PSI
BAR 1,6 1,8 1,9 2,0 2,1 2,2 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 3,0
PSI 23 26 28 29 30 32 33 35 36 38 39 41 42 44



Πηγή : troxoservice, Internet
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.vstrom.gr
NR750

NR750


Αριθμός μηνυμάτων : 400
Ηλικία : 51
Τόπος : Μυτιληνη
Registration date : 13/01/2008

My Bike
Μοτό: VFR800 06 , XR250R 95

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΤετ Ιαν 16 2008, 21:11

Ωραιος cheers.gi
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
NikosCB

NikosCB


Αριθμός μηνυμάτων : 320
Ηλικία : 42
Τόπος : AΘΗΝΑ
Registration date : 13/01/2008

My Bike
Μοτό: Hayabusa

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΠεμ Ιαν 17 2008, 01:04

Πολυ καλο!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
NR750

NR750


Αριθμός μηνυμάτων : 400
Ηλικία : 51
Τόπος : Μυτιληνη
Registration date : 13/01/2008

My Bike
Μοτό: VFR800 06 , XR250R 95

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΠεμ Ιαν 17 2008, 01:05

Sticky
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ducpilot

ducpilot


Αριθμός μηνυμάτων : 222
Ηλικία : 62
Τόπος : Αθηνα Μπραχαμι
Registration date : 12/01/2008

My Bike
Μοτό: SUZUKI HAYABUSA BMW GS650 HUSQVARNA WR 250

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΠεμ Ιαν 17 2008, 01:09

Ωραιος Δημητρη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
petani

petani


Αριθμός μηνυμάτων : 450
Ηλικία : 62
Τόπος : Περιστερι
Registration date : 12/01/2008

My Bike
Μοτό: FAZER 1000

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΠεμ Ιαν 17 2008, 03:14

ΜΠΡΑΒΟ ... ΜΠΡΑΒΟ .. ΜΠΡΑΒΟ ..... αυτες ειναι πληροφοριες που μαθαινουμε απο την σχεση μας με το ιντερνετ ..... οχι πως να ΣΤΡΙΨΟΥΜΕ ΣΕ ΔΡΟΜΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ .... _thumbsup
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
capo998

capo998


Αριθμός μηνυμάτων : 192
Ηλικία : 53
Registration date : 14/01/2008

My Bike
Μοτό: Kawasaki EN400, Aprilia ETV 1000 Caponord, Ducati SS 1000DS, Aprilia RVS 1000 Falco

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΠαρ Ιαν 18 2008, 21:20

Ἄν θυμάμε καλά στρίβουμε ἔλκοντας τό τιμόνι πρός τήν πλευρά ποῦ ἐπιθυμούμε νά στρίψουμε.

Ὑπάρχει καί ἄλλος τρόπος;

Μορφέας ὀ στρωματατζής σ' εὐχαριστοῦμε ὤωωωωωωω farm_29.gi
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
petani

petani


Αριθμός μηνυμάτων : 450
Ηλικία : 62
Τόπος : Περιστερι
Registration date : 12/01/2008

My Bike
Μοτό: FAZER 1000

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΣαβ Ιαν 19 2008, 05:07

capo998 έγραψε:
Ἄν θυμάμε καλά στρίβουμε ἔλκοντας τό τιμόνι πρός τήν πλευρά ποῦ ἐπιθυμούμε νά στρίψουμε.

Ὑπάρχει καί ἄλλος τρόπος;

Μορφέας ὀ στρωματατζής σ' εὐχαριστοῦμε ὤωωωωωωω farm_29.gi



rasp1.gi rasp1.gi rasp1.gi rasp1.gi rasp1.gi rasp1.gi rasp1.gi
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
taSOS

taSOS


Αριθμός μηνυμάτων : 175
Ηλικία : 54
Registration date : 12/01/2008

My Bike
Μοτό: Ducati ST4S & BMW R1100 GS

ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΕΛΑΣΤΙΚΑ....   ΕΛΑΣΤΙΚΑ.... I_icon_minitimeΔευ Ιαν 21 2008, 13:56

morfeas έγραψε:



Μετατροπή πιέσεων BAR - PSI
BAR 1,6 1,8 1,9 2,0 2,1 2,2 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 3,0
PSI 23 26 28 29 30 32 33 35 36 38 39 41 42 44



Πηγή : troxoservice, Internet



Η σχέση bar - psi είναι 1 προς 14,51 . Αν κανεις τις παραξεις , βγαίνουν κάποιες μικροδιαφορές , από τον πινακα .


Πληροφοριακά μόνο .
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
ΕΛΑΣΤΙΚΑ....
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
mybike v. 2.0... η επιστροφή fun - moto - fun :: ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ :: Οδηγική Τεχνική-
Μετάβαση σε: