Άλλο ένα θεματάκι που το είχα θεωρήσει ενδιαφέρον είναι το γεγονός του ότι:
"Στην ευθεια οταν ανοιξεις γκαζι ΔΕΝ φορτιζεις τον πισω τροχο, ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ! Η αναρτηση πισω στο ανοιγμα του γκαζιου σε ευθεια τεντωνει, ΔΕΝ συμπιεζεται ...." όπως το έιχε θέσει ένα μέλος μοτοσυκλετιστικού φόρουμ (και όχι δεν είναι και αυτό από το μαϊβαϊκ (!), υπάρχουν και άλλα φόρα)
όπου και είχα ποστάρει την παρακάτω εξήγηση μετά σχηματακίου, που θεωρώ καλό να υπάρχει και ούτη εδώ:
Είναι γεγονός ότι σε επιτάχυνση σε ευθεία λόγω αδράνειας και διαφοράς ύψους ανάμεσα στο κέντρο βάρους του συστήματος μηχανής / αναβάτη και των σημείων εφαρμογής των δυνάμεων στο δρόμο, γίνεται μετατόπιση φόρτισης στον πίσω τροχό. Αν συνέβαινε ΜΟΝΟ αυτό πράγματι η πίσω ανάρτηση θα συμπιεζόταν και τέρμα τα δίφραγγα.
Όμως στη μηχανή ασκούνται πολλές και διάφορες δυνάμεις μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα και μια ιδιαίτερα σημαντική από αυτές είναι η μετάδοση στροφικής κίνησης από τον άξονα του κινητήρα μέσω της αλυσίδας στον πίσω τροχό.
Πάτρε και το σχήμα:
Το σχηματάκι βοηθά στην κατανόηση - οκ το έχω βουτήξει από το βιβλίο Sportbike performance handbook του Kevin Cameron αλλά τα σχόλια είναι ολόδικά μου !!!!
Η ουσία είναι ότι το ψαλίδι σχηματίζει γωνία με την επάνω διαδρομή της αλυσίδας - δεν είναι παράλληλα. Η επάνω διαδρομή της αλυσίδας μεταφέρει την κίνηση στον πίσω τροχό από τον κινητήρα. Το ψαλίδι όμως μεταφέρει την δύναμη η οποία επιταχύνει τη μηχανή ως αντίδραση στη δύναμη που ασκείται από το σημείο επαφής του πίσω ελαστικού στο δρόμο.
Κάνοντας μια ανάλυση δυνάμεων όπως φαίνεται στο σχήμα, διακρίνεται η ύπαρξη της κάθετης ώς προς τον άξονα περιστροφής του ψαλιδιού δύναμης η οποία οδηγεί στην αποσυμπίεση της πίσω ανάρτησης και είναι ίση με την τάση της αλυσίδας επί την εφαπτομένη της γωνίας που λέγαμε πιο πάνω ....
Σε καλά σχεδιασμένα σασί, η δύναμη αυτή εξισοροπεί το κάθισμα της ανάρτησης λόγω μεταφοράς φορτίου κατά την επιτάχυνση και έτσι δουλεύει όλη η ιστορία. Δεν θα το πήγαινα τόσο μακριά όσο να πώ ότι υπάρχει αισθητή επιμύκυνση της πίσω ανάρτησης αλλά ούτε και αισθητή συρρίκνωση εκτός από ορισμένες γεωμετρίες μηχανών υπό ειδικές συνθήκες .....